Great Wall expirience - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johan Heuvel - WaarBenJij.nu Great Wall expirience - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johan Heuvel - WaarBenJij.nu

Great Wall expirience

Door: Johan @ China

Blijf op de hoogte en volg Johan

16 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Vandaag hebben we al vroeg besloten om naar de Muur te gaan bij Badaling, die door iedereen wordt afgeraden doordat er teveel omheen gebeurt: stalletjes met verkopers, festiviteiten.

Toch keizen we op goed geluk voor dit traject, via de busdiensten die rond het Tianamenplein worden aangeboden. We worden op die plek doorverwezen door 2 oudere dames, die met hun emblemen er erg officieel uitzien. Ze brengen ons naar bussen in een zijstraat, waar meer mensen (en dan louter Chinezen) naartoe gaan. Het lijkt een leuke ervaring te worden omdat deze reis wordt aangeboden zonder extra's als de Minggraven, die ons niet zo hebben kunnen boeien.
De rit duurt ruim een uur en brengen ons via Jujongguan (garnizoensstad en mooi gerestaureerd met elementen zoals wachttorens als de muur zelf), maar we komen er zonder omhaal.

Het verblijf duurt een uur en dan hebben we er nog 10 minuten bij weten te krijgen door op de Chinese reisleider in te praten. Hij is coulant en neemt ons gebrek aan Chinees niet kwalijk; hij blijft proberen om het ons duidelijk te maken.
In de groep beginnen we aan de klim van de muur, maar in de mist missen we het fraaie uitzicht op het beloop van de muur, maar dat nemen we op de koop toe. We kunnen nu immers nog wat meer zien, als deze trip is afgelopen. Als we echter een uur in de bus zitten blijken we richting verkoop van diverse producten te zitten en leggen we een promotieartikelentoer (met 3 tussnstopt van een uur) te hebben geboekt. Dit wordt Desiree (mede door haar rugklachten) teveel en uiteindelijk besluiten we op eigen gelegenheid verder te gaan via het dichtstbijzijnde metrostation. Zo komen we bij toeval op de boulevard terecht naar de Olympische stadia en zien we met vele anderen het Birds Nest. Een goedmakertje voor de verloren tijd op de toer.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

rootsreis China

03 September 2009

Weer thuis

02 September 2009

It is hard to say goodbye

01 September 2009

In de file naar de Buddha in Leshan

31 Augustus 2009

pas jarig na de Panda

31 Augustus 2009

Lili's babys
Johan

In 2009 gaan we op bezoek in het land waar mijn dochter is geboren. Onmetelijk veel groter dan Nederland, willen wij 3 weken lang door China reizen. En dat, terwijl we in Nederland nog niet alles hebben gezien. In 2011 zoeken we Zuid Korea op, omdat onze zoon hier is geboren. We weten er nog niet veel van en hopen door de reis meer van het land en de mensen te weten te komen. In 2017 bezoeken we Namibie, Botswana en Zimbabwe en als toegift verblijven we nog even op het vliegveld van Johannesburg.

Actief sinds 07 Juni 2009