hunting at Baisha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johan Heuvel - WaarBenJij.nu hunting at Baisha - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Johan Heuvel - WaarBenJij.nu

hunting at Baisha

Door: Johan & Desiree @ China

Blijf op de hoogte en volg Johan

30 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

We brengen deze middag een bezoek aan Baisha, met het voornemen om het paleis te bezoeken van een zekere Wu-Nog Iets. Eerst maar eten, want met een lege maag boven 2500 meter hou je niet lang vol.
Per ongeluk komen we langs een soort van markt met allerlei snuitsterijen en we worden vanaf het begin aangemoedigd om te komen kijken of kopen. Dan pas beseffen we dat we een van de weinige toeristen (ook Chinese!) in deze omgeving zijn. Is dat nou de recessie voor de toeristenindustrie? Welgeteld komen we in groepjes van 3 of 4 5 groepjes tegen. Eerder hadden we ons voorbereid op grote hordes van mensen.
DE houdt net iets te lang stil bij een van de kraampjes en wordt "gevangen". Het ene na het andere object wordt onder de aandacht gebracht.
Ik had me wat afzijdig gehouden, maar werd hierdoor wel getrokken naar de spullen die er stonden uitstald: er stond van alles bij: Mah Jongspel van Yakbone, allerlei beeldjes van hout en steen, maskers, gebruksvoorwerpen en wat nog meer. Fraaie spulletjes, die nonchalant stond uitgestald: zoals een doos met Jaden-sieraden, alsof het de doos met AH-zegeltjes was, die in een jaar zijn opgespaard. "Wie is hier de jager en wie het wild?", vraag ik me af.
Mi treft er een schildering met Panda en Ki vindt een amber met libelle.
Rijker in ervaring en bezit, maar armer in portemonnee trekken we naar het paleis, waar we getroffen worden, door de rust die de architectuur biedt van deze 600 jaar oude bouwstijl. We treffen verschillende binnenplaatsen aan, alsof het uit de gids van Art of Living komt.

Voordat we deze avond op het vliegveld komen merken we de eerste signalen van reismoeheid: de chauffeur komt een kwartier te laat, de vlucht wordt verlaat met een half uur en we ondergaan het maar, Ki neigt te gaan slapen in de bus en de terugkerende oproepen op het vliegveld laat ons onberoerd. Dat mag echter nog niet doorzetten, omdat Mi morgen jarig is en we naar de pandas willen. We komen rond middernacht op onze kamer terecht en vallen vrijwel direct in slaap, zodra we zijn geinstallerd.

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

rootsreis China

03 September 2009

Weer thuis

02 September 2009

It is hard to say goodbye

01 September 2009

In de file naar de Buddha in Leshan

31 Augustus 2009

pas jarig na de Panda

31 Augustus 2009

Lili's babys
Johan

In 2009 gaan we op bezoek in het land waar mijn dochter is geboren. Onmetelijk veel groter dan Nederland, willen wij 3 weken lang door China reizen. En dat, terwijl we in Nederland nog niet alles hebben gezien. In 2011 zoeken we Zuid Korea op, omdat onze zoon hier is geboren. We weten er nog niet veel van en hopen door de reis meer van het land en de mensen te weten te komen. In 2017 bezoeken we Namibie, Botswana en Zimbabwe en als toegift verblijven we nog even op het vliegveld van Johannesburg.

Actief sinds 07 Juni 2009