Bad day - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Johan Heuvel - WaarBenJij.nu Bad day - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Johan Heuvel - WaarBenJij.nu

Bad day

Door: Johan Hamel

Blijf op de hoogte en volg Johan

31 Juli 2011 | Zuid-Korea, Seoel

Vandaag blijkt er weer bewolking in de lucht te zitten, waar regen uit dreigt te vallen. We zullen naar het National Folk Museum gaan in Suwon, een soort van Openluchtmuseum, maar dan op zijn Koreaans. Toen we dinsdag met de trein naar Cheonan gingen klaarde het tijdens de reis geleidelijk aan op, dus we hopen maar op een verbetering van die bewolking, terwijl we verder van Seoul geraken.
Als we in Suwon komen, begint het daar te regenen, zachtjes, maar we worden met de bus naar het park gebracht, dus veel last hebben we daar niet van. op dat moment.
In het park zelf regent het ook en dat drukt de sfeer. Het ziet er allemaal een beetje bedroevend uit. De dieren die we in de rennen zien staan, maken het beeld niet minder triest, met de kleine ruimte en amper voedsel. Voorstellingen worden met dit weer afgelast, omdat dat de kleding teniet doet.
Toch proberen we ervan te maken wat er van te maken is. We lopen het park rond en kijken overal even binnen. Ondanks het weer levert het nog mooie plaatjes op. We eten er ook lekkere pannekoeken met Kimchi, aardappel en Mung beans. Ki neemt er nog wat rijst bij en doet daar een schaaltje ketjap over. Blijkt het zoute ketjap te zijn.
Halverwege het park gaat Ki zijn parapluie kapot. Hij verbuigt de stang en kan hem niet meer opvouwen. Als Ki door de bedding van het riviertje loopt, komt hij plots vast te zitten in de modder en terwijl hij zich los probeert te trekken, valt hij op zijn gat in de modder. De ziet hem een poging wagen de modder van zijn broek te spoelen met het water. Maar hij maakt het er niet echt beter op. Als we op de terugweg de trein nemen, moet hij telkens staan, omdat een oud vrouwtje de trein betreedt. Hij kan zo niet oefenen aan zijn Koreaanse houding bij het wachten. Allemaal pech voor Ki.
Als we 's avonds dan nog geld gaan pinnen (met de gewone ING-pas), wil hij snel ook nog geld pinnen. In de discussie die ontstaat, raakt hij wat gespannen en toetst hij te veel in, waardoor hij teveel geld van zijn rekening haalt; een half miljoen wordt er af geboekt!

Verslag uit: Zuid-Korea, Seoel

wortels in Korea

kimchi is toch lekkerder en pittiger

17 Augustus 2011

Zweetdag 2

13 Augustus 2011

Zweetdag
Johan

In 2009 gaan we op bezoek in het land waar mijn dochter is geboren. Onmetelijk veel groter dan Nederland, willen wij 3 weken lang door China reizen. En dat, terwijl we in Nederland nog niet alles hebben gezien. In 2011 zoeken we Zuid Korea op, omdat onze zoon hier is geboren. We weten er nog niet veel van en hopen door de reis meer van het land en de mensen te weten te komen. In 2017 bezoeken we Namibie, Botswana en Zimbabwe en als toegift verblijven we nog even op het vliegveld van Johannesburg.

Actief sinds 07 Juni 2009