Broek - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Johan Heuvel - WaarBenJij.nu Broek - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Johan Heuvel - WaarBenJij.nu

Broek

Door: Johan

Blijf op de hoogte en volg Johan

27 September 2017 | Zimbabwe, Victoria Falls

Eerder hebben we het niet meegemaakt in deze mate: bedelaars. In Vic Falls worden we regelmatig vriendelijk benaderd door mannen, die contact leggen met een laagdrempelig praatje. Dat hebben we in andere landen ook meegemaakt. Maar hier komen mannen op ons af, lopen een stukje mee, maken ene praatje en hebben dan iets te verkopen. Als we dat overduidelijk afhouden, komen ze met een vraag om je schoenen: "I want your shoes! Give me your shoes!" Ook dat houden we natuurlijk af. Zo ook met de t-shirts. Overigens moet wel vermeld worden dat Desiree hier veel beter is dan ik. Zijn wordt er amper mee lastig gevallen. Ik wordt er in elke straat wel om benaderd. Belangrijkste tip van Desiree is om de mensen en hun producten niet aan te kijken. Zo zijn er verkopers van houtsnijwerk, die zich artiest noemen, maar ook mannen die biljetten willen verkopen van 25 of 30 miljoen Zimbabwaanse biljetten voor 1 dollar als souveniertje.
Vandaag gaat het verder: "I like your trousers. Give me your trousers!". Hoe ze dit bedacht krijgen, kan ik niet bevatten. Ik zie me al midden op de weg mijn broek uittrekken en dan zonder lange broek vertrekken. DAn wordt ik in het hotel waar we nu verblijven niet toegelaten, denk ik. Ik ben benieuwd wat er hierna nog meer gevraagd kan worden.
(Even ter verduidelijking: we zien in de straten van Vic Falls ook echte bedelaars, waarvan je kunt zien dat ze het moeilijk hebben. Zo is er in de buurt van Livingstone Way een albino neger, die met hoedje op, maar met korte broek met een schaaltje geld probeert te krijgen, en ook een moeder met kind die bij de afvalbakken verblijft.)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zimbabwe, Victoria Falls

Johan

In 2009 gaan we op bezoek in het land waar mijn dochter is geboren. Onmetelijk veel groter dan Nederland, willen wij 3 weken lang door China reizen. En dat, terwijl we in Nederland nog niet alles hebben gezien. In 2011 zoeken we Zuid Korea op, omdat onze zoon hier is geboren. We weten er nog niet veel van en hopen door de reis meer van het land en de mensen te weten te komen. In 2017 bezoeken we Namibie, Botswana en Zimbabwe en als toegift verblijven we nog even op het vliegveld van Johannesburg.

Actief sinds 07 Juni 2009
Verslag gelezen: 642
Totaal aantal bezoekers 42933

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2018 - 07 September 2018

Machu Pichu en alpaca's

07 Mei 2018 - 18 Mei 2018

Faroer Islands

10 September 2017 - 28 September 2017

Himba en andere volkeren

14 Oktober 2012 - 17 Oktober 2012

Polen, Krakau

26 Juli 2011 - 17 Augustus 2011

wortels in Korea

02 Mei 2010 - 07 Mei 2010

Highlands visit

13 Augustus 2009 - 04 September 2009

rootsreis China

Landen bezocht: